Hogyan lehet eladni az interneten?

Csak néhány mondatban…

Bevezetőként elmondom, hogy nagyon-nagyon leegyszerűsítve írom le ezt a témát. Tényleg olyanoknak, akikben felmerül a fenti kérdés, és még nem tudják merre induljanak.

Előző bejegyzésben az online áruház indítás jogi oldaláról írtam alap dolgokat, míg most a technikai feltételekről írok.

Az online áruházhoz szükségünk lesz egy webáruház programra. A programot vásárolhatunk készen, vagy webfejlesztővel készíttethetünk egyedi programot. A programok ára változó, jobbakat 100-200 ezer forintért vásárolhatunk, vagy készíttethetünk.

Ha a programunk megvan, szükségünk lesz domain névre, azaz arra a névre ami a www. és a .hu között lesz, amely az áruházunk webcíme lesz. Ezeket úgynevezett tárhelyszolgáltatóknál tudjuk regisztrálni, melynek költsége 2-3 ezer forint 1-2 évre. A domain név és a program mellé tárhelyre is szükségünk lesz, amelyet szintén tárhely szolgáltatótól tudunk bérelni 10-30 ezer forintért évente. A porgramot a tárhelyre feltéve a termékeinket kell feltölteni és indulhat is a biznisz.

Ha nem akarunk programot venni, akkor bérelhetünk is. Magyarországon is van több webshop motort bérbe adó szolgáltató. Ezeknek előnye a folyamatos fejlesztés (saját program fejlesztése mindig plusz költség), valamint a tárhely is jár vele. Bérelt programban sablonok közül választhatunk és valamennyire egyedire is tudjuk szabni a megjelenését. A termékek felvitelét követően szintén indulhat a shop. A bérlet díja 10 -50 ezer Ft között mozog általában.

A shop beindítása előtt érdemes végiggondolni, hogy mely futár céggel kötünk szerződést a megrendelések kiszállítására, mibe fogjuk csomagolni, hogyan fogjuk a számláinkat kiállítani, és ki fogja kezelni a programot.

Ha mindennel megvagyunk, akkor várhatjuk a megrendeléseket…. De ezek nem mindig jönnek, hiszen a leendő vásárlóink nem is tudnak létezésünkről. Hogy megismertessük magunkat, szükségünk lesz egy marketing tervre arról, hogy hirdetést hol és mennyiért jelenítsünk meg, mit tartalmazzon a hirdetés. Közösségi oldalakon is meg kell jelenni, és folyamatos tartalomközléssel a vásárlói tábort ki kell alakítani.

Ha már a vásárlások is jönnek, ne dőljünk hátra! Folyamatosan próbáljunk fejlődni, figyeljük az aktuális trendeket és vásárlási szokásokat, hogy sikeresek maradhassunk hosszú távon!

Sok sikert!

Leave a comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

code