Hogyan Kell Webáruházat Nyitni? -2

Hogyan lehet eladni az interneten?

2. rész – Technikai feltételek

Petró Krisztina írása

Bevezetőként elmondom, hogy nagyon-nagyon leegyszerűsítve írom le ezt a témát. Tényleg olyanoknak, akikben felmerül a fenti kérdés, és még nem tudják merre induljanak.

Előző bejegyzésemben az online áruház indítás jogi oldaláról írtam alap dolgokat, míg most a technikai feltételekről írok.

Az online áruházhoz szükségünk lesz egy webáruház programra. A programot vásárolhatunk készen, vagy webfejlesztővel készíttethetünk egyedi programot. A programok ára változó, jobbakat 100-200 ezer forintért vásárolhatunk, vagy készíttethetünk.

Ha a programunk megvan, szükségünk lesz domain névre, azaz arra a névre ami a www. és a .hu között lesz, amely az áruházunk webcíme lesz. Ezeket úgynevezett tárhelyszolgáltatóknál tudjuk regisztrálni, melynek költsége 2-3 ezer forint 1-2 évre. A domain név és a program mellé tárhelyre is szükségünk lesz, amelyet szintén tárhely szolgáltatótól tudunk bérelni 10-30 ezer forintért évente. A porgramot a tárhelyre feltéve a termékeinket kell feltölteni és indulhat is a biznisz.

Ha nem akarunk programot venni, akkor bérelhetünk is. Magyarországon is van több webshop motort bérbe adó szolgáltató. Ezeknek előnye a folyamatos fejlesztés (saját program fejlesztése mindig plusz költség), valamint a tárhely is jár vele. Bérelt programban sablonok közül választhatunk és valamennyire egyedire is tudjuk szabni a megjelenését. A termékek felvitelét követően szintén indulhat a shop. A bérlet díja 10 -50 ezer Ft között mozog általában.

A shop beindítása előtt érdemes végiggondolni, hogy mely futár céggel kötünk szerződést a megrendelések kiszállítására, mibe fogjuk csomagolni, hogyan fogjuk a számláinkat kiállítani, és ki fogja kezelni a programot.

Ha mindennel megvagyunk, akkor várhatjuk a megrendeléseket…. De ezek nem mindig jönnek, hiszen a leendő vásárlóink nem is tudnak létezésünkről. Hogy megismertessük magunkat, szükségünk lesz egy marketing tervre arról, hogy hirdetést hol és mennyiért jelenítsünk meg, mit tartalmazzon a hirdetés. Közösségi oldalakon is meg kell jelenni, és folyamatos tartalomközléssel a vásárlói tábort ki kell alakítani.

Ha már a vásárlások is jönnek, ne dőljünk hátra! Folyamatosan próbáljunk fejlődni, figyeljük az aktuális trendeket és vásárlási szokásokat, hogy sikeresek maradhassunk hosszú távon!

Sok sikert!

Sok Sikert az Online Kereskedelemhez!

Kérdése van?

Írja meg nekem És felkeresem! 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük