Mi is az a marketing?

Mindennapjainkban is gyakorta előforduló kifejezés a marketing

azonban sokan úgy használjuk, hogy nem is tudjuk a szó magában hordozott jelentését és sokrétűségét.

Petró Krisztina írása

Nagyon lecsupaszítva a marketing arról szól, hogy a vásárlóinkat megpróbáljuk meggyőzni az általunk forgalmazott termék/ek hasznosságáról és arról, hogy miben jobb a piacon fellelhető versenytársaknál. Kicsit bővebben fogalmazva azt mondhatjuk, hogy a marketing egy olyan vállalati tevékenység, amely a piac elemzése után megismerteti a terméket a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, illetve a vásárlók befolyásolásával egyidejűleg meghatározza az értékesítést. Tágabb értelemben nem csak termékek és szolgáltatások, de akár személyek, különböző eszmék népszerűsítésére is szolgál.

Miután elvégeztük a piackutatást, és meghatároztuk az általunk elérni kívánt célközönséget, a közgazdaságtan és pszichológia együttes alkalmazásával vásárlásra ösztönözzük őket.

Tudd meg mit szeretne a vásárlód, és győzd meg, hogy tőled vegye meg…

A marketinggel kapcsolatban sokaknak elsődleges asszociációja a reklám, ez azonban kis szegmensét képezi ezen ágazatnak. Marketing alá tartozik minden olyan alkalom, amikor a fogyasztó bármilyen közvetett vagy közvetlen kapcsolatba kerül vállalatunkkal. Az ügyfélszolgálat, a személyes találkozások és kommunikáció is hozzájárul a kialakított véleményhez, ugyanis reklámozhatunk bármilyen egyedülálló szolgáltatást vagy terméket, mindez mit sem ér, ha kellemetlen környezetben tesszük ezt.

Marketingpolitikánkat nagyban befolyásolják olyan tényezők is, amikre nagyrészt nincsen behatásunk, ide tartoznak például a gazdasági, társadalmi, illetve technikai változások is. Ezért fontos kialakítanunk egy rugalmas stratégiát, melyben könnyen alkalmazkodunk az általunk megváltoztathatatlan hatásokhoz is.

Fontos kiemelni, hogy a marketing nem egyezik meg az értékesítéssel sem, ugyanis előbbibe beletartozik a termék megtervezése, a célpiac kialakítása, és a reklámtevékenység is. Miután tevékenységünkkel felkeltettük vásárlóink figyelmét, azután biztosítanunk kell számokra kockázatmentes vásárlást, és csak ezután léphetünk végső célunk felé: minél nagyobb profittal minél többet értékesíteni.

Kérdése van?

Írja meg nekem És felkeresem! 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük